Zarządzanie

drukuj
2009-12-27

Pakiety hotelowe

Pakiety hotelowe - Zarządzanie

Pakiety to atrakcyjne narzędzie zachęcenia gościa do odwiedzenia hotelu, zwłaszcza w weekendy.


To też sprawa wizerunkowa danego hotelu. Wśród ofert specjalnych znajdują się np. romantyczny weekend dla dwojga, tydzień z odchudzaniem, świąteczne promocje, ale nie tylko. W wielu hotelach pakiety są dostępne w ofercie przez cały rok.


Sprecyzować potrzeby gościa

 

Aby stworzyć ofertę dla gości, odpowiadającą ich oczekiwaniom i zawartości ich portfela, warto przyjrzeć się ich potrzebom. Hotel tworząc specjalne pakiety ma na celu zaproponowanie klientom czegoś wyjątkowego i dopasowanego do preferencji swojej grupy docelowej. Podstawowym wymogiem jest zatem znajomość swoich gości.


Zaletą posiadania pakietu jest to, że wszystkie składniki oferty są w atrakcyjniejszej cenie niż cena katalogowa na poszczególne usługi. To naczelna zasada, jaką kierują się hotele podczas konstruowania pakietów, a dodatkowo goście otrzymują od hotelu benefity. Są to np. butelka wina, bezpłatny transport na zakupy, możliwość korzystania z siłowni, basenu, sauny itp.
 

Samo słowo pakiet kojarzy się z kilkoma połączonymi usługami, oferowanymi w konkurencyjnej cenie. Tak też jest w przypadku pakietów hotelowych.
- Porównując ceny usług ujętych w pakiecie do samej ceny pakietu łatwo zauważyć znaczną różnicę na jego korzyść – mówi Katarzyna Rudnik-Krzeska, specjalista ds. PR i Marketingu w hotelu InterContinental w Warszawie.

 

Dotrzeć do odbiorcy
 

Najważniejsza jest reklama i odpowiednia promocja. Jak dotrzeć do naszych potencjalnych gości? Forma reklamy i kanał komunikacji powinien być dobrany do grupy docelowej. Pakiet zawierający zabiegi SPA będziemy reklamować w innych miejscach i w inny sposób niż pakiety przeznaczone dla osób podróżujących służbowo. Dlatego kanały takiej reklamy są zawsze dobierane do konkretnego produktu.


Dziś z pewnością najłatwiej i najszybciej dociera się do klienta łącząc wykorzystanie Internetu z mediami tradycyjnymi. W przypadku hoteli wielu potencjalnych gości zapoznaje się z ofertą właśnie poprzez stronę internetową.
- Nasz grupa docelowa bardzo często korzysta z Internetu. Jak pokazują statystyki to właśnie poprzez Internet następuje pierwszy kontakt z nami. Dlatego również pakiety reklamujemy głównie w wirtualnym świecie. Ale wykorzystujemy do tego celu również media tradycyjne oraz bezpośredni kontakt z klientem - mówi Agnieszka Róg-Skrzyniarz, dyrektor PR i komunikacji Starwood Hotels w Polsce, w skład którego wchodzą m.in. hotele Sheraton iWestin.


Jeśli chodzi o promocję w Internecie, warto przygotować specjalne informacje prasowe, które będzie można rozsyłać do dziennikarzy lub na kontaktowe skrzynki portali. Taka informacja powinna być stworzona jak tekst dziennikarski. Najlepiej rozsyłać takie informacje regularnie, np. w miesiącach jesiennych stworzyć tekst dotyczący Świąt Bożego Narodzenia i możliwości spędzenia ich w naszym hotelu, zaś w styczniu przygotować tekst o Walentynkach, opisać w nim naszą ofertę i rozesłać do redakcji portali kobiecych.


Pamiętajmy, że redakcje portali internetowych czy magazynów drukowanych często zamieszczają na swoich łamach teksty okolicznościowe, dlatego warto się postarać, by informacja o naszej ofercie dotarła do odpowiedniego dziennikarza. Nie wolno zapominać, że takie praktyki powinny być monitorowane, powinniśmy odnotowywać do kogo i kiedy wysyłamy informację, a dodatkowo unikać rozsyłania całej oferty obiektu, zawsze wybierajmy to, co naszym zdaniem może dane medium zainteresować najbardziej. Żeby wypromować konkretny pakiet pobytowy, można też skontaktować się z portalem branżowym, gdzie prezentowane są prócz całych ofert hoteli i pensjonatów, również poszczególne pakiety. Zaletą takiej formy promocji jest fakt, że właśnie tego typu portale są miejscem, gdzie turyści szukają ofert.

 

Przegląd hotelowych promocji
 

Wiele hoteli posiada wśród swoich ofert pakiety, które są odpowiedzią na to, czego oczekuje rynek, czyli goście indywidualni. W hotelach Starwood Hotels Poland dostępne są m.in.: Romantyczny Pakiet Sheratona, który kosztuje od 400 zł. W jego skład wchodzą: pobyt w pokoju Deluxe, wino bąbelkowe i czekoladki dostarczane do pokoju, śniadanie podane w restauracji The Olive oraz późny check out do godziny 16:00.

 

Hotel Westin Warsaw ma w swojej ofercie Zakupy bez granic. To specjalny pakiet zakupowy na weekend w Westin. Jest ważny podczas weekendowego pobytu dla gości przybywających do hotelu w piątek. Pakiet zawiera: powitalny drink w JP's Bar, dwa noclegi, codziennie buffet śniadaniowy w restauracji Fusion oraz jeden transfer do Centrum Handlowego Arkadia wraz z przejazdem powrotnym.
- Starwood jest siecią, która lubi oferować swoim gościom niestandardowe usługi, lubi ich zaskakiwać. Dlatego staramy się urozmaicać ofertę pakietów i jesteśmy coraz bardziej kreatywni - mówi Agnieszka Róg-Skrzyniarz. Oferty w Starwood Hotels Poland są uaktualniane i dopasowywane do kalendarza i zazwyczaj obejmują również ofertę restauracji.

 

Hotel Haffner w Sopocie sprzedaż pobytów dla gości indywidualnych opiera w głównej mierze na propozycjach specjalnych. Każdy długi weekend zawsze jest pakietowany. Na okres wakacyjny hotel przygotowuje pobyty weekendowe oraz 5, 7 i 10-dniowe.

- W naszej ofercie znajdują się również pobyty pakietowe SPA oraz romantyczne weekendy dla dwojga - mówi manager hotelu, Karol Brzoskowski. Każdy pakiet przygotowany przez hotel zawiera rabat, bądź dodatkowe atrakcje, jak np. program animacyjny dla dzieci, zajęcia w SPA, zwiedzanie Gdańska, wspólne ognisko, czy imprezy w hotelowym Pubie Charlie. Przykładowy Pobyt dla Dwojga kosztuje w Hotelu Haffner od 1520 zł. W jego skład wchodzą: 2 noclegi, 2 śniadania bufetowe serwowane w Restauracji Hotelu Haffner lub w pokoju, 2 romantyczne obiadokolacje przy świecach z powitalną lampką wina – serwowane w Restauracji Hotelu Haffner lub w pokoju w zależności od preferencji gościa. Do wyboru jedna z trzech propozycji menu przygotowana przez Szefa Kuchni, kwiaty, wino oraz owoce w pokoju na powitanie, zabiegi dla niej i dla niego w Instytucie SPA & Salon (naturalnie do wyboru). Do tego indywidualnie przygotowany trening w nowoczesnym Studio Cardio pod okiem profesjonalnego trenera. 20% rabatu na wszystkie alkohole w Pubie Charlie. Nieograniczoną możliwość korzystania z basenu, sauny, jacuzzi i siłowni, bezpłatny, szybki i niezawodny dostęp do internetu oraz parking hotelowy.

 

Hotel InterContinental w Warszawie wykorzystuje swoją lokalizację i włącza do pakietów pobytowych zwiedzanie stolicy. Hotel oferuje swoim gościom bogaty wachlarz pakietów przez cały rok. Dzięki temu każdy może je dopasować do swoich upodobań i potrzeb. Oferta hotelu obejmuje sześć zróżnicowanych pakietów, m.in.: Pakiet INSIDER OCCASION oprócz noclegu w jednym z pokoi hotelu, zawiera śniadanie w Restauracji Downtown i wycieczkę historycznym samochodem po Warszawie. Można odwiedzić Plac Teatralny, Pałac Prezydencki, Stare Miasto i Zamek Królewski. Wycieczkę kończy obiad na warszawskiej Starówce. W pakiecie INSIDER CULTURE goście mogą skorzystać z noclegu i śniadania serwowanego w Restauracji Downtown. Ponadto pakiet zawiera zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Pakiet INSIDER LEISURE oprócz noclegu i śniadania dodatkowo zawiera możliwość skorzystania z prywatnego zwiedzania Warszawy z przewodnikiem, które odbywa się prywatnym transportem. Pakiet LEISURE ESCAPE jest dostępny w weekendy, a także w opcji przyjazdu od czwartku. Zawiera śniadanie w Restauracji Downtown, pitną czekoladę w kawiarni Wedel, miejsce parkingowe, możliwość późnego wymeldowania (w miarę dostępności). Wszystkie wymienione pakiety obowiązują na minimum dwie noce pobytu.

 

Tworząc pakiety, powinniśmy wziąć pod uwagę zarówno gości, którzy życzą sobie zorganizowania im czasu, jak i tych, którzy odwiedzają nasz hotel bardziej z uwagi na lokalizację niż oferowane w hotelu usługi. Pakiety muszą być więc elastyczne.


Posiadanie w ofercie pakietów pobytowych, jest dla hotelu również możliwością zaprezentowania wysokiej jakości usług, dlatego warto szczególnie zadbać o kontakt z gośćmi, którzy decydują się na skorzystanie z naszej oferty. Rezydencja Wellness Pro Harmonia w Lądku Zdroju oferuje kilkanaście różnych pakietów, które jednak gość może modyfikować. Gość, rezerwując dany pakiet pobytowy, oprócz zabiegów SPA może wybrać jeden spośród dwudziestu indywidualnie zaprojektowanych pokoi.

 

Wiele hoteli i pensjonatów, prócz standardowych pakietów weekendowych czy świątecznych, oferuje też pakiety w bardzo atrakcyjnych cenach w terminach, kiedy niekoniecznie można liczyć na wielu gości. np. Pensjonat Vincent w Kazimierzu Dolnym proponuje w ofercie weekendowych pakietów listopadowych jedną dobę gratis. Należy tu zaznaczyć, że taka oferta jest nie tylko doraźnie atrakcyjna dla gościa, ale może też być dobrym narzędziem promocji.

 

Goście hotelowi mają indywidualne wymagania i oczekiwania. Tworząc pakiety, należy pamiętać, aby były one w miarę możliwości uniwersalne i atrakcyjne dla konkretnych grup odbiorców. Mając w swojej ofercie pakiety, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom turystów, nierzadko organizując im większą część pobytu.

 

Małgorzata Szewczyk
horeca.pl

 


Skomentuj artykuł
Autor: *
E-mail:   
Treść: *
* - pola wymagane
powered by: cms edito
realizacja: ideo
Copyright © 2007-2013 EURECO Sp. z o.o.
All Rights Reserved
horeca.pl